Slika putnika koji jure na voz da bi stigli na posao ili fakultet iz Beograda u Novi Sad, i obrnuto, mogla bi da se vidi već za tri godine. Naime, tada će pruga između naša dva najveća grada, najavljuju u Železnicama Srbije, biti osposobljena za prosečne brzine od 120 na čas, što znači da će biti potrebno svega 40 minuta putovanja potpuno novim vozovima, koji će početi da pristižu već naredne godine.Od Novog Beograda do Stare Pazove već sada se putuje dvokolosečnom prugom brzinom od 100 do 120 na sat. Usko grlo je preostali deo pruge do Novog Sada - dug 43 kilometra, gde jedan kolosek dele putnički i teretni vozovi u oba smera. Potrebno je remontovati prugu i izgraditi drugi kolosek, ali i završiti most preko Dunava, a nadležni uveravaju da će železnički saobraćaj na ovoj deonici prodisati 2017. godine.
Slika putnika koji jure na voz da bi stigli na posao ili fakultet iz Beograda u Novi Sad, i obrnuto, mogla bi da se vidi već za tri godine. Naime, tada će pruga između naša dva najveća grada, najavljuju u Železnicama Srbije, biti osposobljena za prosečne brzine od 120 na čas, što znači da će biti potrebno svega 40 minuta putovanja potpuno novim vozovima, koji će početi da pristižu već naredne godine.
Od Novog Beograda do Stare Pazove već sada se putuje dvokolosečnom prugom brzinom od 100 do 120 na sat. Usko grlo je preostali deo pruge do Novog Sada - dug 43 kilometra, gde jedan kolosek dele putnički i teretni vozovi u oba smera. Potrebno je remontovati prugu i izgraditi drugi kolosek, ali i završiti most preko Dunava, a nadležni uveravaju da će železnički saobraćaj na ovoj deonici prodisati 2017. godine.
- Modernizacija pruge Stara Pazova - Novi Sad jedan je od pet projekata koji će se finansirati iz ruskog državnog kredita za modernizaciju srpskih železnica. Novoizgrađena pruga biće osposobljena za brzine od 160 kilometara na sat. Projekat bi trebalo da bude završen do marta 2014, a radovi na modernizaciji mogli bi započeti već sredinom naredne godine. Za završetak posla potrebno je oko tri godine. Procenjena vrednost radova je oko 300-350 miliona evra - objašnjava Nenad Stanisavljević iz Železnica Srbije.
I danas je voz na relaciji Beograd - Novi Sad po brzini konkurentan autobuskom prevozu, ali zbog ukrštanja i drugih problema vozovi često kasne. Iako su uglavnom puni putnika, pre svega zbog niske cene, to je daleko od standarda razvijenih evropskih zemalja gde se čitavi gradovi spajaju u jedan zahvaljujući pouzdanoj železnici.
- Danas vozovi u putničkom saobraćaju putuju između Beograda i Novog Sada između 90 i 100 minuta. Dnevno ima 20 polazaka vozova i 91 polazak autobusa. Cena povratne karte u putničkom vozu je 410 dinara, a povratne autobuske karte 1.200 dinara. Modernizacijom pruge vreme putovanja vozova bilo bi skraćeno na 40 minuta. Švajcarska kompanija „Štadler“ će od septembra naredne do septembra 2015. isporučiti Srbiji 21 novi elektromotorni voz, čime će biti stvorene mogućnosti za veći broj polazaka između Beograda i Novog Sada - kaže Stanisavljević, i dodaje da se nabavka novih vozova finansira iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.